Apr 1, 2009

Glassing the Hard Shines


After 2-3 weeks of lower activity on the boat building, I'm back in business. I'm now attacking the main fiberglass job on the hull. For that one my good Friend Marc came to help.
That step is about glassing the shine with a 12 Oz bi axial glass tape.
The glass is covered with a peel tape for a clean finish.



You can see a pictures at the bow and at the transom. It took us 6 hours to sand before glassing and to apply the tape on all 9 shines.
The last pictures is the same after removing the peel tape and 8 hours of sanding, sure epoxy is tough to send. my shoulders were stiff for 2 or 3 days. The fairing is sure gonna be fun !

Apres 2-3 semaines de calme sur la construction du bateau, me revoila a l'attaque. Je demarre maintenant le majeur travail de stratification: la coque. Je ne m'y attaque pas tout seul, mon bon pote Marco est venu me donner un coup de main.
Il s'agit maintenant de stratifier des bandes de fibres de verre de 400 gr, recouvers d'un tissus de delaminage pour faire un beau fini.

Vous pouvez voir une photo de l'etrave et du tableau arriere une fois finie. Cela nous apris 6 heures depuis le poncage de l'enduit jusqu'a la pose des tissus sur les 9 bouchains.
La derniere photo montre le resultat apres enlevement des tissus de dela et 8 heures de poncage. L'epoxy est clairement dure a poncer, mes epaules ont ete un peu grippe pendant 2-3 jours apres cela.
J'attends l'etape d'enduit / poncage avec impatience !

No comments: